sâmbătă, 9 februarie 2013

Olimpiadă la istorie.

Olimpiadă la istorie.
Anul trecut, tot la olimpiaa de la istorie, când am văzut că după nu ştiu câte subiecte în care mi-am tocit creierii la maxim, mai avem şi un eseu de 2-4 pagini depsre Etnogeneza Românească - parcă -, am făcut un atac de panică, am început să bocesc şi am plecat acasă.
Iar anul acesta, în mod surprinzător, m-am descurcat mai mult decât onorabil pentru standardele mele. :D
Am stat trei zile acasă şi primele două zile am frecat menta cu graţie şi stil, pierzând timpul cu celelalte colege din clasă care se duceau la olipiadă la logică. Au venit la mine, am mers în oraş, am râs, am glumit, am bârfit, toate bune şi frumoase până când, joi spre seară mă apucă panica.
Zic: "Vineri stau în casă şi tocesc toată ziua.". Zis şi făcut, vineri dimineată la 8 şi 10 eram instalată bine la calculator între mormanul de sinteze, cartea şi caietul la istorie.
Învăţ o lecţie, două, deja de la a treia nu mă mai puteam concentra şi-mi zic: "Las-o naibii de olimpiadă la istorie! Cine are nevoie de ea când am volumul doi din Instrumente Mortale lângă mine, pe pat?". Faza naşpa însă a fost că nici de citit nu puteam că, pe lângă faptul că mă enervează Clare cu chimia pe care o pune peste Clary şi Simon, gândul îmi zbura fără să vreau la lecţii.
Şi totuşi, căutând alte motive, la momentul respectiv plauzibile, pe la 12, mă pun să-mi învăţ "Forme de stat în Antichitate" până când dau de nenorociţii ăia de sumerieni care-mi taie automat tot cheful de a mai învăţa şi pe la 1 îmi sun o colegă ca să mai vorbesc vreo juma' de oră cu ea.
Pe la 3- 4 după ce am stat şi m-am jucat Temple Run 2 pe telefon, îmi sun o prietenă şi o întreb dacă vine la mine c-o pizza. Pe la 7, când ea încă mai era la mine, nu ştiam cum să fac să-i zic să plece acasă ca să pot să-mi învăţ că într-un mod subit şi încă nedescoperit de mine, mi s-a făcut poftă de învăţat.
Îmediat cum pleacă ajung la măreaţa şi evidenta concluzie că nu mi-am învăţat nimi şi astfel, mă pun frumos şi-mi învăt din caiet cu speranţa că poate voi mai reţine ceva. Îmi amintesc că am eu nişte fişe scrise de mine din perioada când am dat teză la istorie în semestrul întâi şi o pun pe mama să întoarcă cu sus-n jos casa pentru a-mi le căuta.
La nouă mă duc să fac baie şi nici nu termin bine de îmbăiat că mă sună o colegă Bal al Muzicii organizat de fosta ei şcoală şi că a vorbit cu câţiva colegi ce sunt tot la noi în liceu şi că nici ei nu şi-au învăţat mare lucru. Nu cred că trebuie să mai zic că am vorbit cu ea cam o oră pe tema că "Bă, n-are cum să ne dea arhitectură, de dă Forme de guvernământ în Antichitate." -.-
Pe la 11 şi ceva mă culc cu ideea întipărită-n minte că am să mă scol dimineaţă să-mi învăţ. Nu spun că toată noaptea am visat numai Jace şi Antichitate.
A doua zi - adică azi - mă trezesc pe la 3, da' zic că na, să mai dorm niţel şi pe la 6 deja nu mai aveam somn. Eram la un pas de un alt atac de panică şi îmi repetam atât de mult încât atunci când încercam să-mi reţin o lecţie, gândul îmi fugea la alta să văd dacă o ştiu şi pe aia. În drum spre maşină numai Democraţia Ateniană şi Statul Roman repetam. Tata nici n-a mai fost nevoit să dea drumul la radio că avea deja pe cineva care să umple tăcerea.
Şi, parcă intuind că asta o să ne dea, la primul subiect ne-a dat Statul Roman şi la al doilea, adică la eseu, Democraţia Ateniană - lecţie pe care o ştiam la perfecţie. Când am ieşit de la olimpiadă eram ceva gen "Bitch please! Am ştiut tot!"
Bine, nu pot să zic că nu ştiam nimic din celelalte lecţii, noroc că mi-am mai învăţ câte ceva pe parcursul anului, însă vă daţi seama că dacă nu le mai ştiam în amănunt şi musai trebuia să mi le repet.
Acum, nu ştiu dacă am să mă calific sau nu la judeţeană, însă cert e că sunt mulţumită de mine, în mare, aşa că nu regret nimic din ce am făcut - sau n-am făcut - pentru aceasă olimpiadă. :D
Cheers! ^^
PS: Habar n-am de ce am făcut ditamai postul pe o temă atât de absurbă, da' simţeam nevoia să zic cuiva nenumăratele peripeţii prin care am trecut eu pentru această olipiadă. :D

12 comentarii:

  1. Hopaaa.Deci nu sunt singura ,,ciudată" care merge la istorie.Crede-mă că am rămas O.O când eu am fost singura de la mine din şcoală care a mers pe oraş.Ce ruşine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehh, eu n-am fost sigură în liceu. Doar de la mine din clasă au fost vreo zece şi din cauza asta nu ştiu dacă mă calific sau nu. -.-

      Ștergere
  2. :))) Imi place ca recunosti ce faci tu acasa.. sa ma vezi pe mine in clasa a 9-a cand am stat acasa O SAPTAMANA ca sa "invat" pentru olimpiada la geografie :))) ce maraton de filme am facut atunci :X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohoooo! Asta prevăd c-am să fac şi eu dacă am să mă calific la judeţeană. :))

      Ștergere
  3. Mamă. Chiar că ditamai postu :))
    "Pe la 11 şi ceva mă culc cu ideea întopărită-n minte că am să mă scol dimineaţă să-mi învăţ. Nu spun că toată noaptea am visat numai Jace şi Antichitate."
    Cât mi-a plăcut ultima frază :))
    Eu de obicei când zic că "Trebuie să caut ceva pe net despre teorema celor 3 perpendiculare", din întâmplare ajung să arunc un ochi și la mail. Apoi, ajung să mai arunc un ochi pe blog, să văd dacă am comentarii noi. Fără să-mi dau seama, intru pe blogul ăluia care mi-a trimis comentariu, să văd ce postări noi are. Iar dacă în postarea aia amintește de: cărți/obsesii pe care le am și eu/American Horror Story/wattpad/alt blogger, nu mă pot abține să nu: caut cartea prin toate blogurile - cu păreri, comentarii, tot tacâmul- /mă uit la fanficuri cu acele obsesii și cu AHS/intru pe wattpad/intru pe blogul celui menționat.
    Deci mda, mi se cam duce cheful de învățat :)) A, și apoi îmi amintesc subit că mai am de vizionat și TVD/PLL și mai casc 45 de minute ochii în ecranul laptopului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Ştiu, cred că-i cel mai mare post al meu de până acum!
      Vai, şi ce metodă de învăţat... unică. Să nu mai zic eficientă! :))

      Ștergere
  4. Si eu m-am inscris anul trecut la olimpiada de istorie, dar proful nu a facut nicio pregatire cu noi si nici macar nu ne-a mai spus cand e olimpiada..:))
    Bravo! Sper sa te califici la judeteana :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Săru'mâna! Sper...
      O, Gosh, ce profesor! -.-" Nici nu vreau să te întreb ce-ai făcut sau dacă măcar te-ai duc acolo din moment ce nici nu v-a zis când e...

      Ștergere
  5. He, he, semănăm un pic.Aproape tot timpul când am olimpiadă, teză sau un test important mă apuc să învăţ pe ultima sută de metri.Şi culmea, de obicei am noroc:îmi dă exact pe ce am pus accentul când am tocit.Şi mult succes la calificare!

    RăspundețiȘtergere
  6. Obeserv, din ce spui, că semănăm tot mai mult şi asta nu poate decât să mă bucureee!
    Şi săru'mâna! Sper din suflet ca măcar la istorie să mă calific dacă la română n-am avut norocul ăsta... :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Dacă nu-ţi place materia respectivă şi nu înveţi măcar cu puţină plăcere la ea, mi se pare că nu are rost să te duci la olimpiadă la materia respectivă... De când a început liceul nu am mai învăţat lecţie cu lecţie decât la materiile de care am fost obsedată (şi la care am fost implicit şi la olimpiadă): anul trecut biologie şi anul ăsta istorie.
    Totuşi norocul a fost de partea ta, mă bucur :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, aşa se pare! :)
      Aşa mi s-a întâmplat mie, mici excepţii făcând materiile când chiar nu aveam de ales decât să învăţ.
      Îmi pare rău, însă nu am văzut comentariul decât acum. :D

      Ștergere